Antalya'da kırsal kalkınmaya 50 milyon TL hibe

Gıda Tarım Hayvancılık Bakanlığı tarafından yürütülen Kırsal Kalkınmayı Destekleme Programı kapsamında Antalya'dan 85 projeye yaklaşık 50 milyon lira hibe edildi. Ulusal Tarım Stratejisi Kırsal Kalkınma Planı çerçevesinde,
...

Sezonun ilki kilosu 250 TL’den çıktı

MANİSA’nın Şehzadeler İlçesi Sancaklı Bozköy Mahallesi’nde sezonun ilk kirazı çıktı. Erkenci kirazın kilosu 250 liradan alıcı buldu. Manisa’da ’kırmızı altın’ olarak nitelendirilen erkenci kirazın ilk hasadı,
...
Anasayfa | KÖŞE YAZILARI | Zıraat Mühendisi Korkmaz MERT | TARIM BAKANLIĞI KALDIRILIYOR MU ?

TARIM BAKANLIĞI KALDIRILIYOR MU ?

Bu konu tarihinde yayınlandı  13162 defa okundu  ve  20 adet farklı yorum eklendi.
Yazı ebatı: Decrease font Enlarge font
tarimbak8_r1_c1Geçen hafta Ankara'da Sayın Başbakanımızla bir arada olma imkânımız oldu. Mesleğimizin Ziraat olmasından dolayı konu döndü dolaştı Tarım'a geldi. Dedim ki;

-Sayın Başbakanım ne olacak bu Tarımın durumu? 80'li yılların başında, Tarımda Türkiye Dünya'da kendi kendine yeten nadir ülkelerden biri iken maalesef  bugün  neredeyse A'dan Z'ye ithal eder duruma geldi.

Sayın Başbakanımız biraz durakladı belli ki oda bu konudan oldukça rahatsızdı. Kafasından bir şeyler tasarlıyordu. Fakat sorularımız karşısında fazla gizlemeden açıkladı.

- Arkadaşlar, önümüzdeki seçim programına yetiştirilecek şekilde bir sistem üzerinde çalışma yapıyorlar.  Maalesef   "TARIM BAKANLIĞINI  KALDIRACAĞIZ" Yeni sistemde Hem Ülkemizin Tarım ürünlerinde dışa bağımlılığını kaldıracak hem de Çiftçilerimiz bugünkü  kazandığının en az 5 kat daha fazlasını kazanacak. Bunu çok detaylı bir şekilde Genel seçim programımızın tanıtımında anlatacağız.

Çünkü dedi , Tarım Bakanlığının kaldırılması için çok nedenimiz var ancak bazılarını sizlere açıklayayım.

1.      Bakanlık işlevini tamamı ile kaybetmiş. Her konuda özel kuruluşlar bakanlığı geçmiş. Bakanlık Cumhuriyetin ilk yıllarındaki öncülük görevin tamamlamış, şimdileri özel kuruluşlara öncülük değil neredeyse her konuda köstek oluyor.İlçelerde ve İllerde Çiftçilere vereceği bir şey kalmamış.Çünkü Özel kuruluşlar Zamana çok hızlı ayak uydurmasına rağmen Bakanlık elemanları biraz bürokrasi  biraz  siyasi nedenlerden geri kaldılar.

2.      Bakanlık Yıllardan beri Toprak Reformuna bir çözüm bulamadılar. Araziler miras hukukundan dolayı bölüne bölüne Halı kadar kaldı bu gidişle 20 sene sonra mendil büyüklüğünde araziler olacak. Böyle olunca hiç kimse araziye yatırım yapmıyor, yapamıyor çünkü arazi içinde ne Traktör ne Biçerdöver dönüyor. Yeni sistemimizde buna çok köklü ve kalıcı çözümlerimiz var.

3.       Yıllarca çiftçiye verilen Destekler bir türlü yerine ulaşmıyor ve istenilen sonuç elde edilemiyor. Demek ki burada da bir yanlışlık var. Bu konuda da çok ciddi önerilerimiz var.

4.      Dünyada bizim bazı illerimiz büyüklüğündeki devletler tarımda bizi geçer oldu. Tarım Bakanlığımızdaki elemanlardan bir çözüm düşünmüyorlar. Neden böyle oluyor denilince " Efendim girdiler çok fazla" deniliyor. Oysa Avrupa da çoğu devletlerin girdileri bizden daha fazla. Asıl sıkıntı bizim birim m2 den düşük verim almamız. Demek ki sen  Bakanlık olarak yeterince ıslah çalışmasını yapmamışsın veya yapamıyorsun.

5.      Bakın size bir Örnek vereyim ; Çoğu ilçelerde aşırı derecede eleman birikimi var. İlçe Tarımda  hiç Traktör yok ama 4 tane Traktör operatörü alınmış. Hiç Boğa yok 4 tane Boğa bakıcısı alınmış .Bunun gibi yığılmalar var bakanlık olarak kaydırma veya rotasyon yapılamıyor. Bir İl'e eleman yığılmış oturacak yer yok, diğer İl'de eleman yok. Bu şekildeki bir sistemin hiç kimseye faydası yok. Buna da köklü bir çözüm getiriyoruz.

6.      Hayvancılık  neredeyse ölmek üzere , iç piyasada korkunç rekabet var, artık kedi köpek besler gibi iki inek bir tosun besleyerek hayvancılık da rekabet edemezsin. Bedava mazot, bedava yem versek bile zarar edersin. Artık Tarımın bir işletmeye dönüştürülmesi zamanı geldi ve geçiyor. Yeni sistemimiz tamamı ile işletme ve Birlik üzerine bina ediliyor.

7.      Bakın önümüzdeki yıllar AB Müzakereleri çok çetin geçecek eğer radikal kararları alıp uygulamazsak o zaman çok canımız yanar, elimizdeki kaynakları kullanamaz duruma düşeriz.

Genel seçime kadar tasarladığımız sistem tamamlanıp seçim öncesi vatandaşlarımızın tartışmasına açacağız.

Başbakanımızı dinledikten sonra bir ziraatçı olarak utandım.  Zira Başbakanımız konuyu bizden daha detaylı ve hassas olarak düşünüyor.Evet bende aynen bu fikirlere katılıyorum.

Korkmaz MERT

Ziraat Mühendisi

Yorum beslemesine abone olun Yorumlar (20 gönderilen)

avatar
Hulusi 22/03/2007 14:27:00
İnceleme aşamasındayım.
avatar
Selami Bostancı 22/03/2007 15:12:00
iyide bu bir seçim yatırımı mı yoksa ileriye yönlik taslakmı. ülkenin duurmu ortada her şey özelleşti. tarımda aynı şekilde özelleşir ve yabancı sermayeye geçerse Türkiye'nin ilerisini pek parlak görmüyorum.Bu resmen yabancılara bağımlılı olmaya teşvik ediyor.[quote][/quote][url][/url][img][/img][img][/img]
avatar
asycrk 22/03/2007 15:17:00
Sayın Başbakanımızın birkaç madde halinde belirttiği bu sorunlar tarım camiası tarafından zaten biliniyor. ancak bu sorunların ortaya çıkmasında siyasetin ve siyasetçilerin %lik payı ile teşkilatın ve teşkilat çalışanlarının %lik payları acaba nedir? sormak lazım radikal kararlar alınması gerekiyor evet bende katılıyorum ancak belirtilen sorunlar bugün ortaya çıkmış değil yıllardır bilinen, devam eden ve devam etmesine göz yumulan sorunlar. tarımın sorunu denilince doğrudan ve dolaylı olarak nüfusun dün %50 si idi, bugün %35 i tarımda istihdam ediliyor (ki bu kesimin büyük bölümü seçmen yaşını doldurmuş kimseler) hiçbir siyasi iradenin bu derecede büyük bir kitleyi seçimlerde karşısına alamamış olması, tarımda yeniden yapılanma ve sürdürülebilir tarım politikalarının siyasi iradelerin engeline takılmış olması ve politika üretilememesinden kaynaklandığı aşikardır. teşkilatta istihdam edilen personelin atamalarına gelince isteyen istediği yere kafasına göre gidip oturmuyor, atamalar yine siyasi irade tarafından yapılıyor. bunun dışında özelleştirme kapsamına alınan ne kadar kurum ve kuruluş çalışanı varsa devlet personel başkanlığı tarafından vasıflı vasıfsız denilmeden gönderiliyor tarım bakanlığına, şu anda bırakın tarım il ve ilçe müdürlüklerini politika geliştirmesi gereken merkez teşkilatında (bakanlık) dahi Teknik eleman ve Sağlık personelinden çok vasıfsız işçi ve memur istihdam edilmiş durumda, bu ve bunun gibi nice sorunların kaynağının bakanlık çalışanları değil siyasetçiler olduğu gün gibi ortada değilmi? saygılarımla
avatar
selsarac 22/03/2007 17:10:00
Haklısınız, kesinlikle katılıyorum. hepimizin ortak kaygısı bu.Öalışanların ne suçu olabilir bu konuda.
Şunu da belirtmeden geçemeyeceğim.

Tarım bakanlığı gibi güçlü bir bakanlığın Tarıma yön vermesi gerekli. ve çok seviyeli ve bilgili kadrosu var. ancak tahmin ediyorum ki Taşra teşkilatı ile bakanlık arasında bir kopukluk var. Herkes il ve ilçede ülkeyi kurtarıyor günlerce. ancak Bakanlığa kaç kişi yazıp ta şu önerimiz var, şunu şöyle yapalım diyor?
bir olumsuz durum olduğunda, kaç çalışan resmi görüş bildiriyor?
bu nedenle Tarım bakanlının bu hale gelmesinde çalışanların pasif olma hatasından başka bir hataları yok. yanılıyormuyum sizce
avatar
eyagan 24/03/2007 16:32:00
geç kalınmış fakat geç kalındıkça uygulanması zorlaşan bir sistem. ama zararın neresinden dönersen kardır. fakat kafama birşey takıldı. tarım bakanlığını kaldırınca yerine ne koyacaksınız ve mevcut personeli ne yapacaksınız
avatar
raÅ?it35 28/03/2007 11:38:00
toplumda belirli bir eğitim almış ve topluma yön verme iddiası olan kişilerin sorunlar karşısında yorumda ve çözüm önerilerinde bulunması gerekir. bakanlığımızın idari yönetiminde, personel atamalarında popülist ve taraflı tercihleri olmasaydı bunlardan bahsedilmezdi.
kırsal kesimdeki fakir ailelerin yaşamlarını iyileştirme yönünde kooperatifler kanalıyla birer ikişer inek dağıtımı verimlilik açısından uygun olmadığını herkes bilmekte kıral kalkınma projelerinin sanayii üretimi ile bir değerlendirilmemesi gerektiğini sayın başbakanın da bilmesi gerekir...
avatar
metinerdemistanbul 30/03/2007 11:08:00
A.K.P tarımda bu güne kadar ne yaptiki bundan sonrada yapsın tarım arazilerini,orman arazilerini peşkeş çekmekten başka ne yaptiki Egede Zeytincimiz perişan Marmarabirlik önünde otoyol kapatmalar,Fındıkla ugraşan çiftçilerimiz aynı şekilde tarım arazisine yapılan ve Amerikan menşeli olan Cargill firması ülkemizdeki şeker üretimini bitme noktasına getirmekten başka ne yaptı soruyorum ve bunun gibi birçokları soruyorum bu ülkede tarıma destek veren siyasetçiler varsa o da başta Mustafa Kemal Atatürk ve sonrasında Sayın Prof.Dr Necmettin Erbakandır umarım bundan sonraki siyasetçi ve devlet adamlarıda ülkesini seven ve sahip çıkanlardan olur.
avatar
turan 05/04/2007 15:53:00
değerli meslekdaşım , bakanlıkta ne kadar çalıştınız bilmiyorum. syn başbakanımızın söylediği bir çok sorun doğrudur ama bu bakanlığın kaldırılmasını gerektirmez. Bakanlığın daha nasıl verimli çalışabileceğine kimse kafa yormuyor. Hem bakanlığı kaldıracağım deniyor. Hemde geçici işçilere kadro veriliyor. Hemde geçmişte bir çok işçinin alındığından kadrolarda yığılma olduğundan dert yanacaksaın. Hemde hükümet olarak tarım bakanlığındaki geçici işçilere kadro vereceksin.Öelişki. Bakanlık elemanlarının sekreterya işiyle uğraşmaktan teknik konulara eğilemediği doğrudur. Bu konuda özel sektörden geri kaldığımızı kabul ederim. Eski bir emniyet mensubu olarak söyleyeyim tarım bakanlığı yada sivil kurumlarda amirin resen ceza verme yetkisi olmadan memuru çalıştırması zor.Bakanlıktaki dengeyi asıl bozan ise bu bakanlığa gereksiz işçi alınmasıdır. İşçilerin alınması memurun şevkini de kırmıştır. Asli işi bedenen çalışmak olan işçiler masa başında çalıştırılınca. Mühendis ve memurun çalışma azmini kırarsınız.Sayın başbakan geçmişe dönük bu tespitinde haklı. Ankarada genel müdürlüklerdeki fuzuli personeli (hiç taşra görmemiş) illere dağıtmak ilçelere dağıtmak ellerinde. Niye yapmıyorlar.Bayındırlık bakanlığı, orman ve çevre bakanlığı hakkındaki düşüncelerini de merak ediyorum. Öünkü o bakanlıklarla aramızda hiçbir fark yok.sayılarımla.
avatar
aliihsan 11/05/2007 09:49:00
hala yabancılara bağımlılıktan söz edebiliyoruz.kendimizibağımsız zannediyoruz.daha nasıl bağımlı olacağız? bağımsız neremiz kaldıki,?Yıllardır bakanlık değişik şekillerde isim değişikliği ve revizyona uğradı belli ki bir sancı var ama bu tasarı doğum sancısı olur umarım.Populist idareler ve sonraki seçim kaygıları olduğu muddedçe radikal projeler zor gerçekleşir.Yukarıda ki yorumlarda belirtildiği gibi devlet ayakbağı olmasın yeter.
avatar
Esma 27/05/2007 07:25:00
Yazarımızın asıl utanması gereken konu Ölkenin en önemli en stratejik bakanlığını kapatmayı düşünenlere hak vermesidir.Hiç bir bakanlık doğru dürüst çalışmıyor ki zaten.Hepsini birden kapatalım T.C.ni de lağv edelim olsun bitsin.Yazıklar olsun bu anlayışlara...
1 2 next toplam: 20 | gösteriliyor: 1 - 10

Yorum gönder

  • Kalın
  • Italik
  • Altı çizili
  • Alıntı

Lütfen resimde gördüğünüz kodu girin:

Captcha
  • Arkadaşına gönder Arkadaşına gönder
  • Sayfayı yazdır Sayfayı yazdır